Jak wygląda branża eventowa w czasach pandemii?

8 maja 2020

Jak wygląda branża eventowa w czasach pandemii?

Przemysł spotkań i branża eventowa jako jedne z pierwszych dotknięte zostały przez skutki pandemii. Według przeprowadzonych badań wśród 30 firm zajmujących się organizacją wydarzeń, w marcu odwołano niemal 100 % organizowanych imprez, co stanowiło ponad 400 realizacji. Podobnie wyglądała sytuacja kwietniowa i wszystko wskazuje na to, że obejmie działania zaplanowane do końca czerwca br. Przedstawiciele firm, w których przeprowadzono badanie szacują straty w przychodach na łącznym poziomie ponad 19 mln zł.

Wiele instytucji z branży eventowej szuka rozwiązań mających zmniejszyć skutki kryzysu, w tym celu wykorzystywane są najnowsze technologie, a większość działań przenoszonych jest do świata wirtualnego.

Działania w formie online stanowią odpowiedź na nowe potrzeby rynku. Digital oferuje szerokie spektrum możliwości w postaci innowacyjnych rozwiązań technologicznych i narzędzi interaktywnych. Wiele firm decyduje się na stworzenie wydarzeń w formie online: darmowego webinaru, transmisji na żywo, wideokonferencji, targów, szkoleń i warsztatów. W działaniach internetowych bardzo ważne jest budowanie relacji z odbiorcami, współpracownikami i partnerami biznesowymi, tworzenie sieci kontaktów i stwarzanie możliwość networkingu.

Jednym z najważniejszych działań podejmowanych w czasie pandemii koronawirusa, jest budowanie świadomości rynku dotyczącej branży. Takie działania wymagają kreatywności i szukania nowych rozwiązań oraz oparte są na umiejętnościach i kwalifikacjach swoich pracowników. Czas pandemii koronawirusa to trudny okres dla branży eventowej, która musi szukać sposobów, aby zniwelować skutki kryzysu.