BLOG: Event marketing - co to takiego?

31 sierpnia 2017

BLOG: Event marketing - co to takiego?

Mamy marketing internetowy, szeptany, zapachów czy miejsc, ale w ostatnich czasach duże znaczenie ma również odnoga, która jest bezpośrednio związana z naszą działalnością - event marketing.

 

Większość wydarzeń ma w swoich założeniach elementy marketingowe lub PR-owe. Często aspekty wizerunkowe są najważniejszym czynnikiem ich organizacji lub udziału. Mówi się, e event marketing jest jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju marketingu.

 

Dlaczego tak może być? Zauważmy, że w dobie internetu mamy do czynienia z e-sklepami, e-doradcami i e-innymi rzeczami. Działania stają się bezosobowe, a dystans do klienta zwiększa się. Formy promocji, które go skracają wydają się być odpowiedzią na ten problem. Taki właśnie jest event marketing.

 

Jest całkiem prawdopodobne, że stosujecie go w codziennej pracy, ale po prostu go tak nie nazywacie. O jakie “eventy” może chodzić? Organizujecie spotkanie integracyjne dla kluczowych klientów, bierzecie jako marka czynny udział w lokalnym biegu, zdobywacie kontakty na imprezach branżowych, jeździcie na szkolenia tematyczne, a może jesteście mecenasem wystawy? Wszystkie te formy (i wiele więcej) możemy zaklasyfikować do event marketingu.

 

Co takie działania dają? Dają bardzo dużo. Wielu z nas uodporniło się na szum informacyjny, który nas otacza, a podczas bezpośredniego kontaktu możemy przekazać klientom/partnerom informacje, które chcemy. Różnorodne formy eventowe charakteryzują się zwiększonym zaangażowaniem uczestników, a skrócenie dystansu owocuje w przyszłości szansą na nowe projekty.